جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 1276
جایگاه ظهور دوم در الهیات عهد جدید [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Robert Ernest Osborne
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : وقتی از جورج لی مالوری پرسیده شد که چرا مردان باید به اورست صعود کنند، او پاسخ کلاسیک را داد: "زیرا آنجاست." شاید این قیاس را زیاد طولانی نکنیم که بگوییم ممکن است همین پاسخ به این سؤال داده شود: "چرا کسی باید بخواهد با مشکل دشوار ظهور ثانویه مقابله کند؟" آنجا به عنوان مرکزی است که الهیات عهد جدید حول آن می چرخد و کاملاً در اعتقادات کلیسا جای گرفته است. ما دیگر نمی توانیم از این مشکل اجتناب کنیم و از نظر فکری قابل احترام باقی بمانیم.
رابطه بین درک جهان: علم و الهیات. شرایط، روش ها [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Estelle Poirot-Betting
نوع منبع :
رساله تحصیلی
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این اثر در علم کلام، بررسی رابطه علم و الهیات را به عنوان دو فهم از جهان مورد بررسی قرار داده است. این مطالعه با مجموعه ای از نویسندگان علمی، فیلسوفان و متکلمان آغاز می شود. مرحله اول مشکل را از علوم مطرح می کند. تنوعی از رویکردها را نشان می‌دهد که منجر به بررسی مسئله طبیعت‌گرایی در علم و فلسفه می‌شود. طبیعت گرایی خود را متمایزتر از آنچه در نگاه اول به نظر می رسد نشان می دهد. تأمل با متکلمان ادامه دارد. این شامل بررسی نحوه تفکر آنها در مورد رابطه علم و الهیات است. این بررسی حاکی از تفاوت متکلمان با منشأ علمی با دیگران به دلیل ارتباط متفاوت با علم است. این مطالعه همچنین نشان می دهد که رابطه علم و الهیات مستلزم وساطت فلسفه بر اساس دیدگاه های مختلف است: خداباوری، فلسفه طبیعت، متافیزیک. این دیدگاه ها امکان الهیات طبیعی و جایگاهی را که برای آن قائل شده است مشروط می کند. آنها همچنین نشان می دهند که توجه به درک علمی از جهان پیامدهای فلسفی و کلامی دارد. این مستلزم اندیشیدن در مورد علیت در کار در طبیعت و در نتیجه در مورد فعل خداوند در جهان است.
فلسفه هسون تسه [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Wong Pui-Yee
نوع منبع :
رساله تحصیلی , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه یک مطالعه توضیحی و یک بررسی ارائه می دهد از اندیشه اصلی هسون تسه و بررسی موقعیت او در تاریخ چین نظریه او مبنی بر شیطان بودن طبیعت انسان مورد توجه قرار گرفته است اختلاف نظر؛ با این حال، اتهامات نامطلوب علیه او اغلب وجود دارد برای توضیح دشواری های نظری آن بسیار مختصر است. نظریه های او از دانش و سیاست اخیراً توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است یون با این حال، توجه دانشمندان گزینشی بوده است: اینطور نیست درک درستی از جنبه های اصلی اندیشه هسون تسه وجود دارد بدون تلاش برای مطالعه جامع نظام اساسی خود از فکر. نظریات او در مورد دانش و سیاست فقط از دغدغه ثانویه در نظام فلسفی او. نظریه او در مورد با این حال، ذهن جوهره اندیشه اوست. این نظریه دارد به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته است، و روابط متقابل نظریه های اصلی او نیز مورد غفلت واقع شده اند
آموزش آگاهی اخلاقی: مطالعه رشد آگاهی اخلاقی در فرد [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
John MacDonald
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : رشد آگاهی اخلاقی در فرد توسط روانشناسان به اندازه کافی مورد مطالعه قرار نگرفته است. این سوال در واقع توجه بسیاری از نویسندگان را به خود جلب کرده است، اما برخورد با آن در کل رضایت بخش نبوده است. برای این چند دلیل وجود دارد. در مواردی نیز مسئله به صورت کم و بیش اتفاقی در ارتباط با بحث برخی نظریه ها یا نظریه های خاص مورد بررسی قرار گرفته است. با این حال، مشکل بیش از حد جامع است که نمی‌توان به این روش به اندازه کافی درمان شد. در جایی که مستقیم‌تر مورد حمله قرار گرفته است، دو چیز از ارزش بحث کاسته است. یا نویسنده نتوانسته است گزارش ژنتیکی خود را با تحلیلی از آگاهی اخلاقی توسعه‌یافته پیش‌گفته کند، یا در جایی که چنین تحلیلی ارائه شده است، دیدگاه اتخاذ شده از آن آگاهی بسیار محدود بوده است تا بتوانیم مشکلات ژنتیکی را در کانون واقعی خود ببینیم. . در مورد اول، جایی که هیچ تحلیلی ارائه نشده است، نویسنده یا فرض می‌کند که آگاهی اخلاقی آنقدر آشناست که نیاز به تحلیل دقیق ندارد. یا این تحلیل را فیلسوفانی که اخلاق را ولایت ویژه خود قرار داده اند به اندازه کافی انجام داده است. تاریخ تئوری اخلاقی از سقراط به بعد، رد دائمی این مفهوم است که می‌توانیم با خیال راحت از تحلیل مورد بحث صرف نظر کنیم. برعکس، می توان گفت که بحثی از علاقه عمومی فلسفی وجود ندارد که تقاضای شدیدتری بر منابع روانشناس داشته باشد.
تحلیلگران زبان اخلاق [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
D. L. C Miller
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : در این پایان نامه ویژگی های محوری نظریه های ارزشی چهار فیلسوف اخلاق معاصر را خلاصه و به طور انتقادی بررسی خواهم کرد: A.J. آیر، سی.ال. استیونسون، آر.ام. خرگوش، و پی.اچ. ناول - اسمیت. با این حال، ابتدا به نظریه فلسفه اخلاق تأثیرگذارترین «پدر» این گروه، دیوید هیوم، نگاه خواهم کرد. نظریه هیوم به عنوان یک چالش در برابر فیلسوفان اخلاق است که فرض می کنند احکام اخلاقی در درجه اول، به نوعی، اعمال «عقل» هستند. اگرچه چهار معاصر ما در این زمینه از هیوم پیروی می کنند، اما چالش او، به شکلی که به زودی اشاره خواهم کرد، موضوع اصلی این پایان نامه را ارائه خواهد کرد. البته فیلسوفان مهم دیگری نیز وجود دارند که نظریاتی مشابه آنچه که من انتخاب کرده‌ام ارائه کرده‌اند، و نام‌های کارنپ، شلیک، بارنز، فیندلی و اورمسون بلافاصله به ذهن متبادر می‌شوند. اگر به آنها توجه ویژه ای صورت نگیرد، تلاشی بزرگتر از این نادیده گرفته می شود. تلاش برای طبقه‌بندی فیلسوفان در این سنت، یادآور مثال ویتگنشتاین در تعریف واژه «بازی‌ها» است، اگرچه در مورد فیلسوفان ما هیچ اصطلاح واحدی وجود ندارد که برای جدا کردن آنها از برخی از انواع دیگر فیلسوفان مناسب به نظر برسد. مانند فعالیت‌هایی که ما آن را «بازی» می‌نامیم، فیلسوفان ما شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند، و با این حال شباهت‌های کافی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها «شباهت‌های خانوادگی» دارند. آنها از فقدان "نام خانوادگی" مناسب رنج نمی برند، تا زمانی که "شباهت های خانوادگی" آنها را در نظر داشته باشیم.
ذهن خارج از ماده: موضوعاتی در مبانی فیزیکی آگاهی و شناخت [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Gregory Robert Mulhauser
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این پایان نامه با کاوش در یک برند دوگانه آغاز می شود جنبه مونیسم و ​​برخی مشکلات ناشی از تمایز بین دیدگاه اول شخص و سوم شخص با طرح کلی ادامه می دهم یکی از راه هایی که در آن تجربه آگاهانه سوژه ممکن است پدید آید از ویژگی های سازمانی یک بستر مواد. با این عکس به من ابتدا ویژگی های نظری را در سطح سازماندهی مغز بررسی می کنم که ممکن است برای حمایت از تجربه آگاهانه و سپس بحث کردن مورد نیاز باشد برخی از ویژگی‌های واقعی مغزهای بیولوژیکی ممکن است در چه مواردی باشد چنین تجربه ای نیمه اول پایان نامه را با نظرات در مورد پردازش اطلاعات و با شبکه های عصبی مصنوعی در ابتدا به معنای نمایش انواع ساده ویژگی های سازمانی بود به صورت انتزاعی توصیف کرد. در حالی که نیمه اول با دید تجربه آگاهانه آغاز می شود و استنتاج به سمت پایین در سلسله مراتب سازمانی برای کشف عصبی ویژگی های پیشنهاد شده توسط دیدگاه، توجه در نیمه دوم به سمت تجزیه و تحلیل ویژگی های دینامیکی سطح پایین زیرلایه های مواد و استنباط تا اثرات احتمالی بر تجربه. تاکید ویژه ای بر آن است روشن کردن نقش پویایی آشفته، و من در مورد روابط بین سطوح توصیف یک سیستم شناختی و اظهار نظر در مورد مسائل پیچیدگی، محاسبه‌پذیری و پیش‌بینی‌پذیری قبل از بازگشت به موضوع بازنمایی که قبلاً نقشی اساسی در جداسازی ویژگی‌های آن داشت سازمان مغزی که ممکن است زمینه ساز تجربه آگاهانه باشد
ترفندهای ارزان سازگاری و چرا مشکل آزادی اراده از بین نمی رود
نویسنده:
Paul Davis
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : پایان نامه با این استدلال آغاز می شود که علیرغم برخی روندها در قرن بیستم. فلسفه، یک فلسفه کاملاً اصیل، معنادار (و در واقع، فوق العاده) وجود دارد دشوار) مجموعه ای از مشکلات مربوط به اراده آزاد. بدون مقدار وضوح یا دقت در مورد استفاده از زبان (من استدلال می کنم) می تواند مشکلاتی ایجاد کند در مورد اراده آزاد در هیچ، و در واقع، هر تلاشی حل می شود رسمی کردن این یا مشکل دیگر در مورد اراده آزاد در واقع تلاشی است برای انجام آن ابراز نگرانی پیش کلامی در زبان بدون از دست دادن آن. در قسمت اولیه از پایان نامه ای که به نظرم در تشریفات نافذ آن استناد می کنم جبر و ناسازگاری، ارائه شده توسط Ginet و Van Inwagen. در فصل 3، من سازگاری «قشرهای زبانی» را روشن و نقد می کنم. موقعیتی که به طور مشخص توسط دونالد دیویدسون برگزار شد، این پیشنهاد بود که تقلیل ناپذیری مقولات ذهنی آزادی ما را تضمین می کند. که در فصل 6، من سازگاری تجربی کیث را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهم Lehrer و سایر پروژه های سازگاری که امتحان شده و ناکارآمد هستند البته شامل شرط گرایی (فصل 8) و استدلال ذهن (فصل 10) می شود من تشخیص دهید که مورد دوم واقعاً دلیلی برای ناسازگاری است اراده آزاد و عدم تعین گرایی تلاش تجربی برای اثبات عدم وجود اراده نیز می باشد مورد انتقاد قرار گرفت (فصل 7)، مانند تلاش فرانکفورت برای به حاشیه راندن اراده آزاد/ جبرگرایی به عنوان هر چیزی که بر «آزادی» تأثیر می گذارد (فصل 9)، و همچنین تلاش ماتریالیست حذفی برای دگرگون کردن تمام صحبت های ما در مورد ذهنیت (فصل 5). پس از استدلال برای ناسازگاری، فصل های پایانی پایان نامه شامل استدلال من مبنی بر اینکه جبرگرایی بعید به نظر می رسد و این در حالی است که بسیار زیاد است مشکلات جدی باقی می ماند، هر نظریه مثبت عمل آزاد روشن خواهد شد امکان علیت بدون تعیین و این به نوبه خود احتمالاً در مورد امکان "علت-علت"
بررسی انتقادی و تجربی در بسط اندیشه های اخلاقی [پایان نامه انگلیسی]
نویسنده:
Ross Miller
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی : این مطالعه هیچ تلاشی برای تاریخچه جامع اخلاق ندارد. بلکه از منظر این تز به برخی نظریه‌های نماینده نزدیک می‌شود که اخلاق، رفتار اجتماعی شده شخصیت یکپارچه است. علاقه در درجه اول به این است که این نظریه های مختلف چه گرایش هایی را در انسان ذاتی می دانند. در برخورد آنها با اجتماعی شدن فرد؛ و ادغام شخصیت در راه حل های پیشنهادی خود برای تعارض ego-alter; و در تلقی آنها از دین به عنوان یک نیروی یکپارچه در درون شخصیت. بخش تجربی هیچ تلاشی برای اندازه‌گیری اخلاق یا صفات اخلاقی نمی‌کند، زیرا اگر واقعاً ممکن باشد، برای یک موقعیت آزمایش آزمایشگاهی، که پیش نیاز ضروری چنین اندازه‌گیری است، دشوار است که واکنش‌های اخلاقی طبیعی را از آزمودنی‌ها برانگیخت. بعلاوه، سنجش عینی اخلاق مستلزم ایجاد هنجاری به عنوان معیاری است که در نهایت، زمانی که تضمین شود، معیاری تا حدی دلبخواه برای سنجش آنچه که بسیاری تصور می کنند غیرقابل قیاس است، باشد. هانری کلاویر (1) در این کلمات به این نکته اشاره می کند: "هیچ جبر یا حسابی برای روح وجود ندارد، نه فیزیک، یک شیمی و نه فیزیولوژی". این مطالعه بیشتر سعی می‌کند کشف کند که در اوایل نوجوانی، در دوره‌ای از رشد که تصور می‌شود خودآگاهی و مسئولیت اخلاقی آشکار می‌شود، چه رشدی از ایده‌های اخلاقی در ذهن کودک رخ می‌دهد. روش مورد استفاده پرسشنامه گروهی است. از آنجایی که کلمات فقط نماد ایده ها هستند، فرض بر این است که ایده های اخلاقی و واژگان اخلاقی با هم توسعه می یابند. ممکن است اعتراض شود که کلمات برای کودکان مختلف دارای سایه های متفاوتی از معنای هستند. اما این مشکل در خود زبان وجود دارد. همچنین ممکن است گفته شود که پرسشنامه هوش را با استفاده از واژگان اخلاقی اندازه گیری می کند. اما حتی اگر چنین باشد، چنین اندازه‌گیری هوش، سنجش همزمان ایده‌های اخلاقی را رد نمی‌کند. سؤالات آزمون بر این نظریه استوار است که محور رشد رفتار اخلاقی، رشد احساس خودباوری در جامعه است. برخی از نویسندگان معتقدند که اخلاق صرفاً عرف و یک پدیده اجتماعی است. برخی دیگر معتقدند که اخلاق به آنچه که باید باشد می پردازد، که از اصولی تشکیل شده است که ارزش واقعی اهداف نهایی رفتار را تعیین می کند. مقاله حاضر این نظریه را ارائه می کند که معیارهای اخلاق دو است: اول، اجتماعی شدن رفتار. دوم، ادغام شخصیت حول یک احساس استاد شایسته. اگرچه نظریه‌های «متا روان‌شناختی» به‌طور مشروع بخشی از روان‌شناسی نیستند، این مقاله، در یک نمونه، جرأت می‌کند تا اندکی به قلمرو متافیزیکی تجاوز کند، زیرا در این مورد آن حوزه کاملاً با تز حاضر بیگانه نیست. این تخلف در جایی که انجام شده است، ذکر شده است. «ایده‌ها» صرفاً شرایط تفکر فرد در مورد هر موضوعی در نظر گرفته می‌شوند - «منظورهای شناختی پایدار و نظام‌های گرایش‌ها». علاوه بر این، «مفاهیم» به‌عنوان سهیم شدن در ماهیت امر کلی به جای امر جزئی تلقی می‌شوند. «ایده‌آل‌ها» آن دسته از سازه‌های تخیل و انعکاس هستند که بالاترین ارزش‌ها را در بر می‌گیرند. آنها به عنوان کهن الگوهایی برای تعیین کپی عمل می کنند. آرمان‌ها سازه‌های ذهنی هستند که نیازها در آنها برآورده می‌شوند.
  • تعداد رکورد ها : 1276